El canvi de mirada no ha d'implicar forçosament canvi de mobiliari, és un canvi que es fa des de dins, és un canvi que té com a pilar fonamental el concepte que tenim dels xiquets i xiquetes. Son essers competents i actius que necessiten desenvolupar-se de manera integral donant resposta a totes les seues necessitats de moviment, exploració, manipulació, relació i comunicació entre ells.
El curriculum d'infantil recollit al decret 38/2008 del 28 de març així ho diu quan parla del desenvolupament integral de les xiquetes i xiquets.
El que passa, a la meua manera de veure, és que sempre s'està preparant als xiquets i xiquetes per al moment que ve, sense deixar-los viure el present. És el moment del joc, de l'exploració, de la fonamentació de les bases psicològiques que conformaran la seua personalitat i és un aspecte molt important a treballar a les aules. Que gestionen les seues emocions deixant-los viure-les, acompanyar els conflictes que tenen facilitant eines per a aconseguir autonomia també en aquest aspecte.
La figura de la mestr@ passa a ser una figura que acompanya sense jutjar influenciada per els seus sentiments, que descriu el que veu sense emetre judicis de valor, el molt bé, ha d'anar a poc a poc desapareguent del nostre vocabulari i hem d'aprendre a descriure allò que ens mostren sense condicionar la seua espontaneitat i creativitat. No volem xiquetes i xiquets que actuen per a agradar-nos, volem xiquetes i xiquets autòmons i amb criteri.
L'espai preparat amb cura ajuda però no és el més important.
dit açò vos presente una visió global de l'aula que he preparat per a aquest curs i espere que vos agrade.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Encantanda de que comentes.