divendres, 9 de febrer del 2018

LA NOSTRA DISFRESSA DE CARNESTOLTES: PAPALLONA LITA.

Encara no m'acabe de creure com hem aconseguit una disfressa tan boniqueta amb unes planxes de cartró, uns fulls de goma eva i pintura ..... Han fet falta mooooooltes mans i ganes de fer coses. Gracietes no, super gràcies a les famílies perque hem aconseguit que la classe de la Papallona Lita al complet participara en l'elaboració de la seua disfressa, es sentiren protagonistes i molt, molt, molt motivats a l'hora de disfressar-se.

Tot va començar farà 15 dies amb aquestes planxes de catró.


Serà una entrada llarga perque hi ha molt que contar......


 Hem fet algunes sessions de treball.... algunes !!!! Jajaja.
Al mateix temps les papallones están treballant.







Els dies van passant i continuem fent disfressa i rebent al Rei carnestoltes que ve a visitar-nos i comprobar que portem les consignes que ens ha manat.


I si no.....farina !!! Però com les portavem totes no ens ha enfarinat.

La tasca que han fet les famílies ha estat genial perque ha afavorit que les xiquetes i xiquets participaren de l'elaboració de la disfressa. Han preparat totes le peces que les papallones han retallat per a la seua disfressa.


 I mentres hem tornat a rebre ls visita del Rei Carnestoltes i hem continuat treballant.



Les famílies han perfilat tot el que tenien que pintar.




I per fi un dia de bon temps per a poder rebre al Rei Carnestoltes al pati !!!

Després de moltes sessions i de quedar-nos per la vesprada ja està tot preparat.




Este dijous ens hem posat la nostra disfressa.


I hem eixit així de contents al nostre passacarrer !!!





Les nostres ales eren genials !!!

GRÀCIES !!!!! a les que estan i a els/les que no han pogut estar.



JOCS DE MATE PER A L'HIVERN. TOT NEU !!!!

En aquesta ocasió vos mostre uns quants jocs que he preparat per a deixar al racó de mates, La idea per a fer el joc l'he treta d'aquest blog on podeu descarregar moltíssim material. Com sempre primer els treballem a l'estora en gran grup en el moment de presentar-los i després passen al racó on l'utilitzen lliurement.


El segon també relacionat amb la neu...com no !!!

Ací podeu veure el tercer joc que els he preparat.
Vos deixe les plantilles. Jocs neu  i  el modelo de la primera foto aquí. El format és editable per si el voleu passar a castellà.

A plastificar i a jugar !!!

HEM COMENÇAT EL PRÉSTEC DEL CAP DE SETMANA.

Aquest segon trimestre han començat a emportar-se un conte per a llegir en casa el cap de setmana, de moment la lectura la fan les famílies, encara que ja hi ha qui està soltant-se. 

Els contes del préstec són unicament per a eixa activitat i no els utilitzem en cap altra, no són contes que estan a la biblioteca d'aula, aquest fet ho fa més motivador per a elles i ells.

Aquest curs he preparat un carnet de lector en el que apegarem un gomet per cada conte que llegiran. En funció de la quantitat de contes llegits, cada 5 contes tenim un nou carnet, actualment estan en el nivell ou, pasarem a eruga, crisàlide i al final papallona.




Els pasos que seguim per a fer el préstec són:

-Posem els contes a la vista de totes i tots i va triant el que més els agrada, els podem escampar a l'estora o damunt d'una taula. Ho fem seguint diferents criteris en funció del moment del dia que comencem l'activitat, intente fer-ho així per a que no trien sempre primer els que acaben la tasca de classe. Pot ser els que acaben d'esmorzar, els que van acabant d'arreplegar els racons de joc. 

-Trien el conte que més els agrada i anoten el número que té, al llistat per equips que he fet per a aquest proposit.


El primer dia ho ferem tots junts a l'estora per a que vegeren el procediment, de moment ho fan estiguent jo pendent fins que ho fem unes quantes vegades més. Després ja ho faran elles i ells sols encara que jo supervise després si els números estan ben anotats.

-Una vegada han anotat el número de conte, posen a la carpeta la fitxa del préstec i el conte.


Vos deixe el model que estem utilitzant ara.
En casa han de llegir el conte en companyia d'un familiar i han de copiar el titol, escriure el número de conte i fer un dibuix del protagonista del conte.

Quan arriben després del cap de setmana, tots junt a l'estora, els faig alguna pregunta sobre el conte sense revelar tot el contingut, deixant preguntes sense resposta per a crear interés per agafar-lo de cara a altres xiquets i xiquetes.

Ja vos mostraré els resultats.


EL CASTELL Corbera

És l'escola on treballe