diumenge, 10 d’abril del 2016

QUÉ HAN FET ELS SUPERHEROIS AQUESTES VACANCES ????

Com ja sabreu, sempre que se'n anem de vacances els Superherois preparen un llibret on ens expliquen a t@ts el que han visitat, menjat, jugat....... tot el que han fet !!!
Hi ha qui ha participat en una carrera.... com Álex.



Qui ha pujat a la muntanya.... com Josep.


qui ha botat a la corda..... com Xavi.


Qui ha descobert Ací em pica, ací em cou i ací.....em trenque l'ou com.... Adriana.


Qui ha rebut la visita dels Iaios italians, com...... Carlo.


Qui ens ha mostrat el regal que li feren, colonia de la patrulla X com..... Celia.


Qui ha estat malalta les primeres pasqües com, ...... Gemma.


Qui ha volat el catxirulo com..... Manel.


Qui ha pintat ous de Pasqua com..... Pau.


Qui ens ha explicat la seua visita al Bioparc com...... Salva.


I, de moment són tots els que hem mostrat en classe. 

Hui és un d'eixos dies que senc la necessitat de fundamentar la meua pràctica educativa, jajaja...... La necessitat de pegar-li una ullada al Decret d'infantil i corroborar que les activitats que fem dins de l'aula tenen uns objectius que s'adapten al que ens exigeix la administració educativa i que persegueixen un desenvolupament del nostre alumnat. 

Infantil existeeee i tiene rigor científico !!! Jajaja.... estic cansada de escoltar que a les classes d'infantil van a jugar, enteneu-me....... Siiiiii...... venen a jugar, el joc és el nostre recurs educatiu que ens permet fer activitats divertides, dinàmiques, participatives ......però darrere del joc sempre tenim presenten que el nostre objectiu és que aprenguen: a fer, a ser, a saber estar, que ompliguen la seua maleta per a eixe llarg viatge que tenen per davant, i que l'ompliguen amb alegria, amb creativitat, de forma significativa, fent i desfent, enganyant-se, progresant, amb respecte, tolerancia, col.laboració, il.lusió..... Això no és sols jugar !!!

L'activitat del llibre de vacances, no és sols uns quants dibuixos i fotografies en un paper, és molt més, és una activitat realitzada dins de l'aula que té com a referència els següents objectius del Curriculum del segon cicle d'infantil:

EL CONEIXEMENT DE SI MATEIX I L’AUTONOMIA PERSONAL.

- Conéixer, manifestar i explicitar els propis sentiments, les emocions i les necessitats, i respectar els dels altres.

- Adquirir coordinació i control, en l’execució de tasques de la vida quotidiana i en les activitats en què haja d’usar objectes amb precisió, d’acord amb el seu desenrotllament evolutiu.

EL MEDI FÍSIC, NATURAL, SOCIAL I CULTURAL

- Adquirir, a través de la relació amb els altres, una progressiva autonomia personal i aprendre les pautes elementals de convivència.

- Conéixer les normes i formes de comportament social dels grups amb què interactua i establir-hi vincles fluids de relació interpersonal.

- Actuar cada vegada de forma més autònoma en les seues activitats a fi d’adquirir progressivament seguretat afectiva i emocional per a desenrotllar les seues capacitats d’iniciativa i autoconfiança. 

- Identificar algunes de les propietats més significatives dels elements del seu entorn immediat establint-hi relacions qualitatives i quantitatives que induïsquen a organitzar i comprendre progressivament el món on viu.

ELS LLENGUATGES: COMUNICACIÓ I REPRESENTACIÓ

- Utilitzar les distintes formes de representació per a expressar i comunicar situacions, accions, desitjos i sentiments coneguts, viscuts o imaginats.

- Valorar i apreciar les produccions pròpies i les dels seus companys.

- Interpretar i produir imatges com una forma de comunicació.

Està  prou fundamentada l'activitat ??? Jajaja... que dia porte !!! Besets.



EL CASTELL Corbera

És l'escola on treballe